Skip to content
Etusivu Asuvalle Avaimen katoaminen

Avaimen katoaminen

Jos kadotat avaimesi, etkä pääse sisälle asuntoosi, soita Hoasin puhelinpalveluun. Annamme sinulle ohjeet, kuinka toimia.

Ilmoita kadonneesta avaimesta MyHoasissa

Ilmoita meille aina mahdollisimman pian, kun huomaat avaimesi kadonneen. Ilmoita meille kaikista kadonneista avaimesta, myös esimerkiksi autopaikan tai jätteenkeräysjärjestelmän avaimista. Paina myös mieleesi, missä ja mihin aikaan epäilet tai huomasit avaimesi kadonneen.

Kadonneesta avaimesta ilmoitetaan täyttämällä lomake MyHoasissa. Täältä löydät ohjeet erilaisten lomakkeiden löytämiseen MyHoasista.

Uusi avain

Iloitamme sinulle, kun uusi avain on noudettavissa. Voit hakea avaimen palvelukeskuksestamme.

Lasku kadonneesta avaimesta

Kadonneesta avaimesta syntyvät kustannukset veloitetaan asukkaalta. Kustannuksia syntyy mm. uudesta avaimesta. Jos turvallisuussyistä lukot joudutaan sarjoittamaan uudelleen, veloitetaan myös siitä syntyvät kustannukset asukkaalta. Laskutamme korvausvastuuhinnaston mukaisesti.

Lähetämme laskun sähköpostilla. Jos kadonnut avain huomataan vasta poismuuton yhteydessä, pidätetään summa vakuudelta

Lukitsin itseni ulos

Jos lukitsit itsesi ulos huoneestasi tai asunnostasi, soita Securitaksen ovenavauspalveluun.

Jälleenvuokralaisen avaimen katoaminen

Jos jälleenvuokralaiselta katoaa avain, on hänen oltava yhteydessä päävuokralaiseen. Päävuokralainen on jälleenvuokrauksenkin aikana vastuussa asunnosta, joten hänen tulee ilmoittaa kadonneesta avaimesta MyHoasissa.

Kun päävuokralainen on ilmoittanut kadonneesta avaimesta, me ilmoitamme, kun uuden avaimen voi tulla hakemaan. Jälleenvuokralainen voi hakea uuden avaimen kadonneen tilalle päävuokralaisen allekirjoittamalla valtakirjalla, tai päävuokralainen voi itse noutaa avaimen.

Jos jälleenvuokralainen kadottaa avaimen, laskutetaan siitä aiheutuvat kulut päävuokralaiselta korvausvastuuhinnastomme mukaisesti. Jos suunnittelet asuntosi jälleenvuokraamista, tutustu huolella jälleenvuokraukseen liittyviin asioihin. Suosittelemme, että päävuokralainen ja jälleenvuokralainen sopivat etukäteen yhdessä siitä, kuinka tällaisissa tilanteissa haluavat toimia.


Olet nyt varjossa ""devstaging"". Poistu